انجمن یوسی ایران

| |

انجمن تخصصی موبایل - انجمن یوسی ایران

 گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
 Register

عناوین امروز

دیدن: 146|پاسخ: 3

[ دیگر ] شبهه،منکران طوفان نوح

[کپی کردن لینک]
  United States
  • تشکر شده 169 بار
  • تشکر کرده 0 بار
زمان پست: 16-09-22 02:07:28 از گوشی موبایل
| نمایش تمام پست ها |حالت خوانده شده
ویرایش  naim در 16-09-22 11:24

یه سوالی که منکرین درباره طوفان نوح میکنند اینه که میگن چطور نوح توانسته این همه گونه حیوانات از اهلی بگیر تا وحشی و حشرات و پرندگان و حتی خرس های قطبی را جمع آوری کنه و به کشتی ببره  و یه سری سوال  دیگه مثلا میگن چطور تونسته غذای این همه حیوانات را فراهم کنه و یا بعد از اینکه از کشتی پیاده شدند حیوانهایی مثل شیر و پلنگ میان آن بزه یا گاوه شکار میکنند و دیگه گاوی وجود نداره که نسلش باقی بمونه  این موضوع با عقل جور نمیاد به همین خاطر وجود طوفان نوح را انکار میکنند و آنرا خیالات و خرافه یه مشت مذهبی نادان می پندارند.اما حالا جواب دندانشکن اسلام شناسان در برابر این شهبه کافران بنگرید

مشاهده کنندگان

  United States
  • تشکر شده 169 بار
  • تشکر کرده 0 بار
 نویسنده| زمان پست: 16-09-22 02:07:52 از گوشی موبایل
| نمایش تمام پست ها
ویرایش  naim در 16-09-22 03:07

خداوند متعال مي فرمايد: » فَأَوْحَيْنا إِلَيْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا فَإِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ فَاسْلُكْ فيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَ لا تُخاطِبْني‏ فِي الَّذينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ ـــــــ ما به نوح وحى كرديم كه: »كشتى را در حضور ما، و مطابق وحى ما بساز. و هنگامى كه فرمان ما فرا رسد، و آب از تنور بجوشد، در كشتى سوار كن از هر جفتي دو تا ؛ و همچنين خانواده‏ات را، مگر آنهايي كه قبلاً وعده ي هلاكشان داده شده‏؛ و ديگر درباره ي ستمگران با من سخن مگو، كه آنان همگى هلاك خواهند شد.« )المؤمنون:27(
آيا شما در اين آيه سخني از حيوان مي بينيد؟ كجاي اين آيه آمده كه از هر حيواني يك جفت سوار كشتي كن؟!
اين آيه مي فرمايد: از هر جفتي، دو تا.
هر جفت چي؟ معلوم نيست. هر جفت حيوان؟ هر جفت جوراب؟ هر جفت كفش؟ هر جفت حيوان اهلي؟ هر جفت حيوان وحشي؟ هر جفت ... ؟
اصلاً از »هر جفت دو تا« يعني چه؟ »دو تا« خودش يعني يك جفت. پس » از هر جفتي دو تا« يعني » از هر جفتي، يك جفت«؛ كه مي شود چهار فرد.
اگر خدا مي خواست بگويد از حيواني يك جفت نر و ماده، مي گفت: » مِنْ كُلٍّ نوع زَوْجَيْنِ ــ از هر نوعي يك جفت« يا » مِنْ كُلٍّ نوع اثْنَيْنِ ــ از هر نوعي دو تا« و امثال اينها. امّا فرمود: »از هر جفتي دو تا«؛ كه مي شود چهار تا. ظاهراً يكي از اين »دو تا« منظور، نر و ماده است. امّا » دو تا« ي ديگر اشاره به چيست؟
حيوانات بر دو گونه اند: وحشي و اهلي. خود اهلي ها هم دو گونه اند: آنها كه معادل وحشي دارند و آنها كه معادل وحشي ندارند. مثلاً بز، هم وحشي دارد هم اهلي؛ گاو، هم وحشي دارد هم اهلي؛ اسب، هم وحشي دارد هم اهلي و ... .
پس برخي حيوانات، زوجند؛ يعني نوع اهلي و وحشي دارند. مراد از »زَوْجَيْنِ« در آيه ي مورد بحث، اين گونه حيواناتند. پس خداوند متعال امر نموده نوح را كه از اين گونه حيوانات، دو تا )يك نر و يك ماده( را سوار كشتي كند. مثلاً يك جفت بز اهلي و يك جفت بز وحشي يا يك جفت گاو اهلي و يك جفت گاو وحشي.
روشن است كه تعداد چنين حيواناتي بسيار اندك است؛ به نحوي كه جا دادن آنها در يك كشتي، كار آساني است. بخصوص در كشتي نوح)ع( كه به اندازه ي يك زمين فوتبال و به گنجايش۴۹۴اتوبوس دو طبقه مسافربري بوده است. بقاياي فسيل شده اي اين كشتي امروزه در كوههاي آرارات تركيه شناسايي شده است. اين كشف در سال 1959 و طيّ يك عكسبرداري هوايي به طور اتّفاقي انجام گرفت؛ و تحقيقات بعدي، روشن ساخت كه اين كشتي، همان كشتي نوح)ع( است. در قرآن كريم نيز خبر داده كه خداوند از آن ماجرا، علائمي را براي آيندگان باقي گذاشته است. فرمود: » وَ لَقَدْ تَرَكْناها آيَةً فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ ـــ ما آن را به عنوان نشانه‏اى باقى گذارديم؛ آيا كسى هست كه پند گيرد؟« )القمر:15(
پس آن حضرت، تنها حيواناتي را سوار كشتي نمود كه جفت اهل و وحشي دارند؛ كه تعدادشان اندك است؛ امّا يك مطلب ديگر هم هست. مي دانيم كه فاصله ي نوح)ع( با آدم)ع( چندان نبوده است؛ به نحوي كه در آن زمان، تنها مناطق مسكون زمين، منطقه ي بين النهرين بوده است؛ يعني مناطقي از عراق و تركيه ي امرروزي. پس در آن هنگام، بشر هنوز چندان متمدّن نبوده است. حال سوال اين است كه: آيا در آن زمان، تمام حيوانات اهلي شده ي امروزي، اهلي شده بودند يا نه؟ مثلاً آيا در آن هنگام، مردم توانسته بودند مرغ و بوقلمون و اردك و غاز و گربه و سگ و ... را هم اهلي كنند يا نه؟ اگر بپذيريم كه در آن زمان، هنوز برخي حيوانات اهلي امروزي، اهلي نشده بودند، در آن صورت، تعداد اين حيوانات، باز هم كمتر مي شوند. امّا دانستن اين كه آن زمان چه تعداد از حيوانات را توانسته بودند اهلي كنند، كار آساني نيست؛ و در شرائط فعلي ما جز سخنان افراد معصوم، راه ديگري براي حلّ اين معمّا نداريم. حال به احاديث اهل بيت)ع( مراجعه كنيم تا ببينيم آن بزرگواران ـ به عنوان تبيين كنندگان قرآن ـ در اين باره چه فرموده اند.
طبق آنچه در روايات آمده، منظور از » مِن كُلٍ‏ّ زَوْجَينْ‏ِ اثْنَين‏ «، تمام حيوانات نبوده اند؛ بلكه منظور همان ازواج هشتگانه اي هستند كه در آيات 143 و 144 انعام نام برده شده اند كه عبارتند از: گوسفند، بز ، شتر و گاو ، كه از هر كدام معادل وحشي اش را هم لحاظ كنيم، مي شوند هشت جفت. همچنين فرمود: » خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها وَ أَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعامِ ثَمانِيَةَ أَزْواجٍ ــــ او شما را از نفس واحده آفريد، و زوج او را از او )جنس او ( خلق نمود ؛ و براى شما هشت زوج از چهارپايان نازل نمود« )الزمر:6(. اين چهار گونه حيوان ، اشرف چهارپايان مي باشند؛ كه انسانها بدان نياز دارند. آن حضرت، اين حيوانات را به علاوه ي برخي پرندگان اهلي و مشابهشان از وحشي ها، سوار كشتي نمودند. از اين گذشته، در قرآن كريم نداريم كه تمام زمين را آب فرا گرفته است؛ بلكه احتمالاً يك آب گرفتگي عظيم در مناطق مسكوني آن روز بوده است؛ يعني در منطقه ي بين النهرين. لذا حيوانات در مناطق ديگر مي توانستند زنده بمانند؛ و نيازي نبود كه براي بقاء نسل،سوار كشتي شوند.
حاصل كلام آنكه:
برخلاف تصوّر عمومي ـ كه ناشي از عدم دقّت در آيه و عدم مراجعه به روايات اهل بيت)ع( است ـ آن حضرت براي جلوگيري از انقراض حيوانات آنها را سوار كشتي نكردند، بلكه قصد اصلي آن حضرت اين بوده كه انسانهاي نجات يافته، در منطقه ي خود دچار كمبود نسل اين چند قلم حيوان ـ كه منبع غذايي مي باشند ـ نشوند. در قرآن كريم نيز نداريم كه غرض آن حضرت، جلوگيري از انقراض نسل بوده باشد. از روايات نيز استفاده مي شود كه غرض حضرتش حفظ منابع غذايي انسانها بوده نه نسل حيوانات.

لیست اعضایی که تشکر کرده اند

alieffe(16-09-22 02:22)  
  United States
  • تشکر شده 169 بار
  • تشکر کرده 0 بار
 نویسنده| زمان پست: 16-09-22 02:11:21 از گوشی موبایل
| نمایش تمام پست ها
امام صادق)ع( فرمودند: » حَمَلَ نُوحٌ ع فِي السَّفِينَةِ الْأَزْوَاجَ الثَّمَانِيَةَ الَّتِي قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ثَمانِيَةَ أَزْواجٍ مِنَ الضَّأْنِ اثْنَيْنِ وَ مِنَ الْمَعْزِ اثْنَيْنِ‏ ... وَ مِنَ الْإِبِلِ اثْنَيْنِ وَ مِنَ الْبَقَرِ اثْنَيْنِ فَكَانَ مِنَ الضَّأْنِ اثْنَيْنِ زَوْجٌ دَاجِنَةٌ يُرَبِّيهَا النَّاسُ وَ الزَّوْجُ الْآخَرُ الضَّأْنُ الَّتِي تَكُونُ فِي الْجِبَالِ الْوَحْشِيَّةُ أُحِلَّ لَهُمْ صَيْدُهَا وَ مِنَ الْمَعْزِ اثْنَيْنِ زَوْجٌ دَاجِنَةٌ يُرَبِّيهَا النَّاسُ وَ الزَّوْجُ الْآخَرُ الظَّبْيُ الَّتِي تَكُونُ فِي الْمَفَاوِزِ وَ مِنَ الْإِبِلِ اثْنَيْنِ الْبَخَاتِيُّ وَ الْعِرَابُ وَ مِنَ الْبَقَرِ اثْنَيْنِ زَوْجٌ دَاجِنَةٌ لِلنَّاسِ وَ الزَّوْجُ الْآخَرُ الْبَقَرُ الْوَحْشِيَّةُ وَ كُلُّ طَيْرٍ طَيِّبٍ وَحْشِيٍّ أَوْ إِنْسِيٍّ ثُمَّ غَرِقَتِ الْأَرْض‏ ــــ نوح در اين كشتى هشت جفت از جانورانى را حمل كرد كه خداوند عزّ و جلّ فرموده بود: » ثَمانِيَةَ أَزْواجٍ مِنَ الضَّأْنِ اثْنَيْنِ وَ مِنَ الْمَعْزِ اثْنَيْنِ ... وَ مِنَ الْإِبِلِ اثْنَيْنِ وَ مِنَ الْبَقَرِ اثْنَيْنِ « بنا بر اين، از ميش )گوسفند( يك جفت يكى ميش اهلى كه مردم تربيت مى‏كنند و ديگري ميش كوهى كه شكار آن براى مردم رواست، و از بز هم دو تا، يكى اهلى كه مردم تربيت مى‏كنند و يكى بزى كه در دشت و بيابان است، و از شتر هم دو تا، يكى شتر بخاتى ]كه در خراسان پرورش مى‏يافت‏[ و ديگر شتر عربى، و از گاو هم دو تا، يكى گاو اهلى و ديگر يگاو وحشى، و از هر پرنده يكى اهلى و ديگر وحشى را برگزيد و آنگاه زمين غرق شد.« )الكافي،ج‏8 ،ص283(
اين حديث شريف، به وضوح حكايت مي كند، كه آن حضرت، حيوانات اهلي ـ اعمّ از چهارپا و پرنده ـ را كه منبع غذايي اند، همراه با مشابه وحشي آنها ـ كه براي غذا شكار مي شوند ـ سوار كشتي نموده است.
در اين حديث، واژه »الارض« نيز به معني كره ي زمين يا كلّ خشكي ها نيست. چون اوّلاً در قرآن كريم و لسان اهل بيت)ع( و عرب آن روزگار، زمين به خشكي ها اطلاق مي شد نه به كره ي زمين. ثانياً حضرت، زمين را مطلق آوردند؛ و نفرمودند كه آيا كلّ خشكي ها غرق شدند يا بخشي از آن؟ لذا هر دو محتمل است؛ و از اين كلام نمي توان غرق شدن كلّ زمين را استفاده نمود. شواهد زمين شناسي نيز حاكي از آن هستند كه حدود هفت هزار سال قبل، در بين النهرين يك آب گرفتگي عظيم رخ داده است.
  United States
  • تشکر شده 169 بار
  • تشکر کرده 0 بار
 نویسنده| زمان پست: 16-09-22 02:15:51 از گوشی موبایل
| نمایش تمام پست ها
منکران خود را بیخودی خسته نکنید.حق شکست ناپذیر است
You have to log in before you can reply ورود | Register

قوانین امتیازات

QQ|موبایل|آرشیو|اخراجی ها|انجمن تخصصی موبایل - انجمن یوسی ایران

16-12-10 04:40 GMT+3.5 , Processed in 0.068213 sec., 26 queries .

Powered by Discuz! X3

Release 20130801, © 2001-2016 Comsenz Inc.

All rights reserved for UCIRAN Forums © 2013-2016

پاسخ سریع به بالا بازگشت به لیست